Beroemdheden gek op pilates

celeb

Veel filmsterren zweren bij pilates, en niet omdat ze een nieuwe trend volgen maar omdat ze uit jarenlange ervaring weten hoe goed pilates voor hen is. Filmsterren zoals Cameron Diaz, Reese Witherspoon en Sandra Bullock zijn al vele jaren aan het pilatesen.

Hieronder een aantal quotes van beroemdheden over pilates:

“Ik doe 4 of 5 keer per week aan pilates. The resultaten zijn subtiel, maar het maakt je flexibeler en echt gespierder. Het zorgt er ook voor dat je een rechtere rug hebt en een betere lichaamshouding. De afgelopen 8 jaar ben ik 6 cm gegroeid dankzij pilates.”

Belinda Carlisle

 

“Ik ben fan van pilates. Het is geweldig. Ik had last van mijn heup. Ik had altijd last van mijn rug, mijn heup, en een beknelde zenuw. Nu is dat allemaal over en heb ik er geen last meer van. Ik hou van Pilates. En het geeft me het gevoel dat ik langer ben.”

Jennifer Aniston

 

“Pilates is de enige bewegingsvorm die mijn lichaam heeft veranderd en me me geweldig doet voelen.”

Jamie Lee Curtis

 

“Je hebt me in een Ferrari veranderd. Mijn man is er blij mee.”

Ruby Wax tegen haar pilates leraar

 

Pilates is dus iets wat je niet eventjes uit moet proberen, maar waarvan je de resultaten na jaren gaat merken!

 

Lees meer

Het verschil tussen Pilates en Yoga

Yoga is ten onrechte veel bekender dan pilates, en het is veel makkelijker een school te vinden waar je lessen in yoga kunt krijgen, dan om een pilates instructeur te vinden. Hoewel yoga en pilates misschien op elkaar lijken, zijn er aantal belangrijke verschillen.

Ten eerste worden houdingen bij pilates niet zo lang vastgehouden als bij yoga. Yoga gaat ook om het oefenen van geduld, en het steeds verder oprekken van je spieren, terwijl pilates echt gericht is op bescherming van de werking van het lichaam. Hoewel het dus sneller gaat en daardoor intensiever lijkt dat yoga, is pilates vaak veiliger om te doen als je last hebt van blessures. Maar, met een goede pilates training verbrandt je meestal wel meer calorieën dan bij yoga.

nek

Ademhaling bij pilates is ook anders dan bij yoga. Bij yoga wordt vaak “buikademhaling” toegepast, en wordt intuïtief in- en uitgeademd, terwijl bij pilates de adem ook hoger kan liggen omdat de core wordt aangespannen, en uitademing ook vaak samengaat met gerichte aanspanning van bepaalde spiergroepen.

Bij pilates worden meer oefeningen op de grond gedaan dan bij yoga, maar dit betekent niet dat pilates meer belastend is voor de knieën, in tegendeel. Een goede mat is dus wel, net als bij yoga, essentieel.

rug

Pilates is dus minder riskant dan yoga en beter voor je figuur, maar toch werkt het ook met ontspanning en niet uitsluitend met inspanning.

Lees meer